Samlingar för dig som är ung

Vill du vara med? Kontakta vår pastor eller ungdomsledare!

VIP

Very Important Person – i vår församling är det våra barn. Ungefär varannan söndag samlas vi under gudstjänsten i grupper utifrån ålder. Varje samling innehåller lekar och samtal utifrån bibelberättelser. Vi vill lära våra minsta barn att de är älskade av en god Gud, att man kan tala till honom genom bön.

Liten & Stor

För barn i förskoleåldern

Liten & Stor är samlingen för dig som är hemma med barn eller barnbarn, från 0-6 år. Vi samlas, sjunger och leker och varje gång berättar eller gestaltar vi någon enkel bibelberättelse. Vi avslutar med att fika tillsammans – en mysig stund för både förälder och barn. Vi ses tisdagar kl. 10.00-12.00, ingen anmälan utan bara och komma.

Fredagshäng

För dig i årskurs 5-6

Fredagshäng är en spännande samling med olika aktiviteter som bad, filmkväll, sport och lekar men där vi också samlas och funderar över vad kristen tro är. Vi samtalar, har andakt, ber med och för varandra och för böne- och tacksägelseämnen som dyker upp. Fredagar kl. 18-19:30.

Fila.Ung

Från 13 år och uppåt

Fila.Ung är världens bästa start på helgen! Vi ses fredagar i kyrkan med drop in från kl. 19:30, men ibland åker vi iväg och hälsar på i andra kyrkor så som RECLAIM i Skövde och Break Through i Götene bland annat. Rundpingis, spel, lekar och andra aktiviteter blandat med tillfällen för bön och undervisning. Självklart finns det café med både godis, dricka och mer matnyttigt under kvällen! Fila.Ung är en viktig plats att hämta kraft på men ger också möjlighet att ställa svåra och viktiga frågor om livet och meningen med allt. Se vår Instagram för info om när vi ses!

Hemgrupp.Ung

Gymnasieåldern

Hemgrupp.Ung är för dig som är lite äldre, i gymnasieåldern, och vill träffas tillsammans och be och samtala om tro och bibeln för att fördjupa din tro och umgås. Kontakta vår ungdomsledare om du vill vara med!

Konfirmation

I år så finns möjlighet för konfirmation tillsammans med Skövde Pingst. Läs mer på https://betl.se/konfa/